onsdag 17 december 2014

The Dahmers - Demons CD

(The Dahmers - Demons CD - Farsot Records) Det tog emot lite att börja lyssna in mig på den här skivan; The Dahmers debutalbum Demons. Mest faktiskt för att medlemmarna på medföljande promo-info såg ut som ett gäng ganska hipstriga sjuttiotalsrockers, men jag får nog krypa till korset och erkänna att det här är helt okej ändå. Punkig energi och Thin Lizzy nämns i infon, och därom råder det näppeligen delade meningar. Jag skulle kunna säga att det låter som en mix av det redan droppade bandet och Rezillos med en distad Janne Kask på sång, typ. Skivan innehåller elva låtar och är över ganska fort, vilket gör att den känns lättlyssnad och gärna åker på igen. Under resans gång hinner några låtar fastna - Out of Here och Not Good Enough till exempel, är spår man kan tänka sig att plocka ut och lyssna på igen. Jag kan även föreställa mig - helt utan egen erfarenhet - att The Dahmers är ett mycket underhållande liveband. Kolla upp om du gillar poppig, groovy, kvick punk och saknar Pacos fördomar.

Inga kommentarer: