onsdag 22 december 2010

Diverse celebriteter summerar 2010 - Bucka-Hans aka Snigel-Hans (Poor Old Slugs / The Lowlifes / Projekt 9)

Året började bra med UK Subs & Vibrators på Strand, även fast det var på tok för lång kö och på tok för kallt.

På spelningsfronten har det blivit några stycken, även fast det till slut var samma band man såg helg efter helg. Men det finns i alla fall ett par klubbar som håller igång och levererar punk.

På ett personligt plan har det varit två rejäla bottennapp och en höjdpunkt:

1. 21/3 spelade Poor Old Slugs, men det har inte blivit något sen dess.
2. 21/3 var, vad jag vet nu, sista gången någonsin som jag såg The Lowlifes på scen och detta
är skit, rent ut sagt, då det är ett jävligt grymt band (å andra sidan är det fett att numera få spela med dem)
3. Jag gifte mig.

Ca 20 dagar senare var det dags för årets svenska punk-händelse: Cock SParrer, Agent Bulldogg & Gatans Lag! Det var bra på alla sätt må jag säga.

Uppföljaren till förra årets Peter Punk Pokal var också minnesvärt (både fotbollen och spelningen efter).

Nästa stora grej var Rebellion i Blackpool som även det var jävligt bra, men det har jag redan tjatat om på den här bloggen.

Tillbaks i Sverige och, efter en och en halv månad, Oi! The Weekend som jag hoppas blir ett årligt fenomen.

December bjöd på ett skitbra gig av franska Warrior Kids, en handfull låtar av Agent Bulldogg och ett rejält jävla röjjigt The Radars. Synd att det pratades om att det var det sista giget men förhoppningsvis ersätts det av något lika bra!

Slutet av året var intensivt då The Boys följde efter Warrior Kids och sedan även Condemned 84 med förband i Norrköping.

Det har åtminstone funnits något gig i månaden att gå på. Och även fast det inte alltid har varit sjukt intressanta band, så har det hänt något.

Det som släppts 2010 har jag varit sämre på dock. Det är flera skivor som jag lagt till på listan men inte fått tummen ur att köpa. Värda att nämna bland det jag faktiskt har kommit över är:

Antipati - Frågor som rör det allmänna
Oldfashioned Ideas - we're in this shit together
Saturday's Heroes - Set to sail
Valpmynning - dags för plan B
Agent Bulldogg - Livsstil & Ett Tusen Glas

Både det att Agent Bulldogg börjat lira igen och att de släppt sina skivor på nytt i bild-lp format är ju kanon. Här hade jag tänkt att göra en lista med bäst och sämst osv, men pallar inte.

Det har hänt mycket känns det som (i Sverige alltså), och jag hoppas det fortsätter så för det är för jävla kul. 2011 har mycket att leva upp till. Jag hoppas på feta spelningar, bra släpp och mer energi till att skriva en intressantare sammanfattning vid slutet av året.

Stort tack till alla som har arrangerat de här grejerna. Riktigt jävla bra gjort!

Inga kommentarer: