lördag 23 maj 2009

The Boozers - Have Another Beer With... The Boozers! MCD

(The Boozers - Have Another Beer With... The Boozers! MCD - Neck Records) Den här mini-CD:n med The Boozers från Tampa i Florida är ingen dålig skiva. Efter ett subjektivt lyssnande kan jag konstatera att det rör sig om lagom kaxig punk; lättlyssnad och välspelad, med större eller mindre inslag av oi!, rock'n'roll och gammal US-hardcore - inte muskelvarianten. Det låter lite som Reducers SF och lite som Blanks 77. Ändå är det en platta som inte berör mig det allra minsta. Trots upprepade försök är skivan helt glömd var gång den snurrat färdigt, och till slut känns det inte värt att försöka igen. Trots förment peppande partypunk och en till synes avslappnad inställning till vad de gör kan jag inte riktigt förmå mig att känna något som helst engagemang för The Boozers. Måste jag plocka en favorit blir det avslutande Which Side Are You On?, men jag väntar nog ett år eller två innan jag ger den här plattan ett nytt försök.

Inga kommentarer: