söndag 27 september 2009

Ditt Fel, Dobermann Cult & Mitt Hjärta Är En Bomb på Who Killed Marilyn/Alcazar, STHLM, 20090926

Dobermann Cults förmodat sista spelning genomfördes i Who Killed Marilyns regi på Alcazar igår kväll. Pallar inte skriva värsta avhandlingen, men det var ett schysst gig av Dobermann; det bästa av tre jag sett med bandet. Mitt Hjärta Är En Bomb är ett pretto/experimentiellt anarkaband av något slag, med medlemmar från bland andra Burning Kitchen och Monster. Märklig Le Tigre-fast-utan-synthar-musik och lite hipsterkänsla. De lyckades åtminstone provocera mig, och det kanske är punk, vad vet jag. Ditt Fel lät ganska bra, snabbt och melodiöst, men vi gick när de precis börjat spela. Jag vägrar kolla på ett band där medlemmarna är barfotatomtar med ironiska mustascher.


Mitt Hjärta är en Bomb är så sjukt crazy, dom ba' vägrar att spela på scenen. Helt galet!

Dobermann Cult. Publik i förgrunden.
Ditt Fel är så sjukt crazy, dom ba' vägrar att spela med skor och använda speglar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha...
Barfota? Sjukt crazy ba´