söndag 7 mars 2010

Rogues Utd på Riot Club/KGB, STHLM, 20100305

Sent ankommen som jag var, kom jag i sällskap med min dam och nästan helt utan snus, för att upptäcka att Riot Club numera kostar 40 kr "per näsa" (sedan Januari), kanske ingen nyhet men jag blev lite förvånad. Rogues Utd var i senare halvan av sitt set när vi anlände men de två bästa låtarna (Binge Drinking och Disorder) från bandets EP Black Hand avverkades under den halvan, och de avverkades med bra energi och ilska så jag var nöjd. Dom levererade trots det ganska kassa ljudet med överröstande trummor. För övrigt spelar dom igen 24 April på Klubb Control, supportandes The Civillains när dom släpper sin debut-EP. Dom som ännu inte har sett Rogues Utd - gå dit, det är riktigt bra. Publiken bestod av välbekanta ansikten såväl som människor som såg ut att ha gått vilse och en stor grupp tyskar. I övrigt gjordes det ett bra jobb från DJ-båset och förutom gamla klassiker som 4-Skins så fick vi även njuta till tonerna av Poor Old Slugs' As Long på dansgolvet. Riot Club var med andra ord som vanligt en lyckad tillställning.

//
Snigel-Hans

Inga kommentarer: