fredag 3 januari 2014

The Crunch - Busy Making Noise CD

(The Crunch - Busy Making Noise CD - Legal Records) The Crunch är ett extremt onödigt band som får all sin uppmärksamhet på det faktum att konstellationen består nästan helt av äkta punklegendarer i form av Terry Chimes (The Clash), Dave Tregunna (Sham 69), Micky Geggus (Cockney Rejects) och den mer tveksamma Sören Karlsson från garagerockbandet Diamond Dogs. De spelar en helt uddlös variant av rock med inslag av Social Distortion (live lät de både poppigare och stökigare när jag såg dem, dock inte mycket intressantare) och gör det med den speciella typ av total meningslöshet som gör att man glömt skivan i samma ögonblick som den snurrat klart. Det enda som mal vidare i huvet är den irriterande akustiska gitarren som ligger i bakgrunden under hela skivan och ger den en extra känsla av amerikansk mjukrock. Skivans hödpunkt är A Little Bit of Grace, som gästsjungs av Idde Schultz, hör och baxna. Det säger väl det mesta gissar jag.

1 kommentar:

Lars sa...

Tack Paco!
Tack vare punk och oi upptäckte jag detta band, till motsats till dig tyckte jag att detta var bra som fan, får mig att tänka på Dims Rebellion.