torsdag 27 december 2012

Bästa släppen 2012 - Retaliator - Lionhearted

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2012. 

Alltså, jag ska vara ärlig. Jag har aldrig lyssnat speciellt mycket på Retaliator och äger inget med dem innan Lionhearted (PST). De har flaxat förbi på samlingar och jag har ofta avfärdat dem som för tungfotade. När andra recensenter eller bara intressenter kallar det nya albumet för mer metalliskt än Retaliators tidigare alster undrar jag om det är jag som inte fattar nåt, eller om det är dom, eller om jag bara fattat hela grejen fel. Hur som helst är Lionhearted ett fantastiskt album med en musikalisk bredd och kraftfulla och stolta texter. Jag vet inte hur sättningen ändrats under åren, men på den här skivan spelar Mark (Condemned 84, ex-Special Duties trummor). Jag gratulerar mig själv till att ha en ganska diger back-katalog att kolla upp och hoppas att Retaliators "reunion" inte är tillfällig.

2 kommentarer:

Anonym sa...


Mitt tips är att kolla upp Against the grain eller kanske ännu hellre When duty calls, tror inte du blir besviken om du gillade Lionhearted.

Tack för bästa bloggen
mvh S.

Paco sa...

Tror jag ska kolla upp the lot faktiskt.

Tack själv och gott nytt!