lördag 26 maj 2012

Alcatraz - Smile Now Cry Later CD

(Alcatraz - Smile Now Cry Later CD - Demons Runamok Entertainment) Det här är hardcore som jag tycker hardcore ska låta. Inte i meningen att jag tycker det låter bättre än andra former av punk som folk kallar hardcore, utan för att det var så här jag fick lära mig att hardcore lät en gång för ganska länge sen. Jag vill bestämt referera till Madball, och hade jag inte läst i pressreleasen att Alcatraz kommer från San Fransisco hade jag garanterat hävdat att det var ett östkustband. Det är dupla-dupla-trummor, feta körer, breakdowns, tempobyten och svallande brösthår uppstickandes ur sportiga linnen. 20 låtar är i överkant, det känns som om allt i slutändan bara är en enda lång låt, och de få gånger sångaren rappar kräks man lite i munnen. Förutom det så gillar jag det här på ett oengagerat sätt.

Inga kommentarer: