söndag 8 januari 2012

Bästa släppen 2011 - Control - Punk Rock Ruined My Life ... eller nåt...

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det numera gångna året 2011 samt sammanfattar årets övriga släppfacit värt att nämna, i just det här sista inlägget på temat.

Trots recensionen här och enligt resonemanget att den enögda är kung bland de blinda kommer denna skiva in här på grund av att det inte finns några andra klara kandidater. Jag skulle kunna ha sagt Condemned 84 - In From the Darkness, men den har jag knappt hunnit lyssna på, och i ärlighetens namn tror jag knappast att jag kommer att få några audiella orgasmer av den. Jag skulle ha kunnat bredda mig och släppa in samlingssläpp eller så, och petat in V/A - 30 Years of Oi!; Bushells nya sammanställning på Contra, bara för att det är ett coolt och snyggt 3LP-släpp eller kanske bara för att Alteu ritat omslaget. Men nu blir det som det blir.

Annars återsläpptes det lite också. Agent Bulldoggs två albumsläpp mjölkades ytterligare. Den här gången av Kjell Hell, som lade på ordentligt. Varje skiva släpptes i snyggt digipak med en massa bonusmaterial, bildmaterial och nya kommentarer om låtarna av sångaren Thomas Botos. Senare under 2012 ska den sista vasslen pressas ur då PST kommer att släppa dessa på färgad vinyl. Det ser vi såklart fram emot.

Anti-Nowhere League's fantastiska Road to Rampton återsläpptes av Randale med bonusmaterial. Tyskarna släppte också gamla grejer av Infa Riot i nya upplagor.

Oldfashioned Ideas debut-LP We're in This Shit Together släpptes på vinyl av Switchlight. och vilken vinyl sen! Förmodligen den snyggaste färgen på en LP Paco någonsin sett!

Nu ser vi tiden an och hoppas att 2012 blir ännu bättre än vad 2011 faktiskt var.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Switchlight :)

Paco sa...

såklart...