söndag 6 mars 2011

Primitive Beat - Repression CD-R

(Primitive Beat - Repression CD-R - DIY/Primitive Beat) Ber först och främst om ursäkt till bandet och andra berörda för en extremt sen recensionspublicering. Känner mig lite torr som alltid rör mig inom samma snäva referensramar när jag ska recensera hardcore, en splittrad samling genrer som jag kan lite om men tycker ganska mycket om när andan faller på. Primitive Beat för mina tankar tillbaka till mitten och senare halvan av 90-talet, då Vita Huset i Täby och senare norröver i samma kommun, Hägernäs, var stället där det hände. Band att referera till blir tveklöst Second Thought, men även Section 8 och the likes. Det är snabbt, gitarrdrivet och med skrikig sång och taktbyten och antydan till melodier i exempelvis refrängerna. Jag vet inte hur den här scenen ser ut nu för tiden, men jag hoppas att den lever och frodas. Den här utgåvan innehåller fyra låtar, varav en är på svenska. Kolla upp på http://www.myspace.com/primitivefuckingbeat

Inga kommentarer: