lördag 5 december 2015

Sardo Numspa - Efter Mycket Om Och Men...

(Sardo Numspa - Efter Mycket Om Och Men... - Second Class Kids) Sardo Numspa (som jag i originaltappning antar är någon sorts fiktiv litterär figur?) kommer från Skåne gissar jag med hänvisning till vokalistens grötmål, och spelar våldsamt kompetent, snabb och välarrad trallpunk, helt klart i klass med genrens nutida flaggskepp Lastkaj 14. Men där Pjär och gänget blandar upp SoCal-influenser med ett förvaltande av det svenska proggtrallarvet tycks Sardo Numspa helt uppslukade av Bad Religion med efterföljare. Den enda svenska referensen jag skulle kunna droppa är Charles (Hårfager), men dagens trall håller tekniskt sett en högre klass än vad den gjorde på det glada(?) 90-talet, och Sorda Numspa gör sin grej galant. Därmed inte sagt att det här är något jag skulle springa benen av mig för att kunna införliva i skivsamlingen. Efter Mycket Om Och Men... är ett mycket jämnt album, och det gör det även svårt att plocka ut favoriter, även om Alla Vill Till Himmelen är låten med högst hitpotential. Nio spår, digipak, dåligt med info. Kul att Second Class Kids är på benen igen!

Inga kommentarer: