måndag 21 december 2015

Diverse scenkaraktärer summerar 2015 - Kenny (On The Job, ex-Factum)

Paco avrundar 2015 med att låta scenkaraktärer från Sverige och utlandet enligt ett standardiserat formulär och ur ett subkulturellt perspektiv utvärdera 2015. De "intervjuer" som är gjorda med icke svenskspråkiga har jag låtit bli att översätta, såväl för att spara tid som för att inte omedvetet färga svaren.

Kenny är en glädjespridare som nyligen tillträtt On The Jobs nya sättning, på bas. Tidigare spelade han punk på svenska i Factum, bland annat. All hail Kenny! 
 
Årets bästa släpp: Har varit sämst på att tjacka "nya" plattor i år. Har fyllt på med sånt jag inte har innan. Vetifan varför det har blivit så för jag är ju nyfiken på nya band och skivor. 

Årets bästa gig: Även här rätt kass. Dock hade jag en kul helg i Karlskrona med bla Avgå! vilket jag gillade. Sen måste jag givetvis hylla PSK. Gick igång rejält där ett flertal ggr med bla bar överkropp vid nåt tillfälle. Superkul helg!! 

Årets besvikelse/sämsta släpp: Tyngst i år är nog att mina fd bandkamrater, fortfarande polare dock, valde att lägga ner Factum. Såg som fan fram mot att lira på ovan nämnda Karlskronatillställning. 

Annan reflektion - vad var typiskt för scenen 2015? Hände något nytt spännande eller tråkigt? Inget ont som inte har nåt gott med sig. Hux flux hade jag Masse på tråden som undrade om jag ville ta basen i On The Job och åka med till Ryssland och spela. Svårt att tacka nej när ett av ens favoritband vill ha med en. Det har blivit några mil Kalmar- Karlskrona tor för rep men värt varenda meter och chockladbit bilen. En tråkig bit har varit att folk jag gillar och har sett på scenen ett flertal tillfällen lämnat oss. 

Vad är dina planer för 2016? Vad gäller nästa år så ser jag fram emot att spela in en ny platta med On The Job och hoppas givetvis på att komma ut och spela så mycket som möjligt. Förhoppningsvis lyckas vi väl även få hit lite bra band till denna delen av landet. Har lite ideer på gig men det där klassiska med lokal. Gott samarbete dock med en hojklubb i stan med riktigt bra möjligheter. Skall också bättra mig på att åka och se fler spelningar.

Inga kommentarer: