söndag 5 juni 2011

No Alliance - Just Getting Started... CD

(No Alliance - Just Getting Started... CD - Dim Records) Hård Oi! från Montreal på engelska och med företrädesvis brittiska 80-talsinfluenser om man ska gå på hur det låter. Jag anar The 4-Skins, The Strike och en smula Bonecrusher, och i nån låt tycker jag mig höra influenser från franskt 80-tal á L'Infanterie Sauvage. Bandet består av fyra skinheads, och Just Getting Started... släpptes 2009 och innehåller 12 låtar av jämn kvalitet men som är ganska tråkiga i albumformat eftersom det tenderar att låta som en enda låt i tvåtakt uppdelad i tolv stycken. Texterna är inte inkluderade i den fyrsidiga bookleten, men av det man kan höra och uttolka av titlarna rör det sig knappast om något nyskapande... Soldier, We Are Skinheads, Urban Patrol, Politics, We're Too Drunk och We Want More Beer... De två senaste är nog de som sticker ut mest som låtar tillsammans med Politics och de är väl således de roligaste låtarna på skivan. Men allt är relativt och No Alliance innebär mest en gäspning. Dessutom undrar jag om det är mitt exemplar av CD:n det är fel på eller om det ska låta som om låtarna börjar bara sådär lite mitt i en takt?

Inga kommentarer: