torsdag 23 december 2010

Diverse celebriteter summerar 2010 - Ville (The Lowlifes / Projekt 9)

Höjdpunkter från 2010? Rent allmänt så har det varit ett skitår, men jag ska försöka ta fram några ljusglimtar som har med scenen att göra.

1. Det första som kommer upp är väl Ticking Bombs på Klubb Control. Riktigt jävla bra spelning som vanligt. Så bra att t-shirt inhandlades. Tummen upp för Ticking Bombs.

2. Roliga Firmans prestation under Peter Punk-pokalen. Andraplats och en riktigt snyggt slagen hörna av MIG, som resulterade i att Acke nickade in bollen i mål. Min bästa prestation inom fotboll.

3. Antipatis releaseparty? På Nalen? Röjig spelning och en hel del nakendans.

4. Höll nästan på att glömma. Belgiens The Kids spelning på Debaser var nog årets höjdare. Alla favoritlåtar levererades och inte fan kunde jag hålla mig från att invadera scenen under This is rock'n'Roll. Fantastisk kväll! Danskarna i Hjertestop var också värda min uppmärksamhet.

5. Riktigt kul och bra var det även när Valpmynning lirade tillsammans med Ohlsson har Semester Produktion på sugarbar.

6. Sen Warrior Kids spelningen såklart. Det började med ett briljant set av The Radars och sen ett par hits av Agent Bulldogg. Höjdpunkten var Warrior Kids och helt plötsligt kunde jag franska flytande. Kul och minnesvärd kväll!

7. Alla nya skivor som har inhandlats. Årets bästa köp var nog Digging up the Dome med The Rebels för att nämna en.

Det var året 2010. Tack och Hej!

Inga kommentarer: