söndag 19 december 2010

Bästa släppen 2010 - On File - Breaking Rules

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2010.

En pinsamhet jag har på samvetet är att jag faktiskt i stort har ignorerat On File i tio års tid. Jag lyssnade en del på sjutummaren Another Day in Paradise när den kom 2000, men sedan försvann skottarna någonstans i periferin av band att upptäcka och förvalta. Detta ångrade jag en hel del när Breaking Rules ramlade ner genom brevinkastet som rec-ex, och jag fick mig till livs fantastiska skinheadhymner i enkelt, melodiöst och anthemiskt oi!-format som Multi-Culture, First Bird, That's Right, Teenage och Stuck in '82. Har inte hunnit än, men ska tillskansa mig resten av On File's diskografi å det snaraste. Breaking Rules är tveklöst ett av de bästa släppen 2010.

2 kommentarer:

Olov sa...

Riktigt grym skiva, lätt den bästa de släppt.

Bernando sa...

Årets skiva helt klart. First bird och Work t live är klockrena låtar.