lördag 25 april 2009

Karpstryparen - en idiot (del 2)

Karpstryparen från Karlstad fortsätter att briljera med sin icke-existerande tankeförmåga. Signaturen Arga Gubben skrev den hedervärda kommentaren "Behöver nån ta på sig glasögonen?? Paco skriver bara att Oi! som genre inte existerade 1977... Ingenting om rasism, politik etc etc.För övrigt kan Paco sin Oi!", till In Memorial of Ian Stuart-inlägget.

Karlfan svarar:

"Jag menar bara att det är lätt att tro att han syftade på att Oi! är rasistisk musik, vilket det självklart inte är. När det gäller att Oi! inte existerade 1977 så är du ruskigt okunnig. Har du hört talas om ett band som heter Sham 69? De började 1977, om jag inte minns helt felt, åtminstone i slutet på 70-talet, så kom inte och snacka om att Oi! inte existrerade 1977! När det gäller att kunna Oi!: Vaddå, antyder du att jag inte kan min Oi! då? Jag är själv gammal Oi:are, har lyssnat på sådan musik sedan 1985. Så kom inte och snacka skit!"

Här staplas dumheterna på varandra. Man tror faktiskt inte sina ögon. Här sitter en shunne på drygt 40 år och framhärdar i att jag menade att Oi! per definition är rasistiskt, när jag i själva verket bara hävdade vad Arga Gubben sedan förtydligade. Sedan beskyller han samma arga gubbe för att vara okunnig. Begreppet Oi! var tydligen myntat redan -77, eftersom Sham 69 började spela då. (Kan man inte då hävda att Oi! egentligen etablerades som egen genre runt -74, eftersom det var då Cock Sparrer började spela?) Beviset på att det förhåller sig på detta sätt är enligt denna jävla fåntratt att han minssann kan sin Oi! eftersom - håll i er - han är gammal Oiare! Då ställer jag mig genast frågan: vad fan är en oiare? Eller som britterna skulle ha sagt; what's an oi!? Jag finner inga ord för den här medelålders mannens outsägliga dumhet.

17 kommentarer:

Kimmen sa...

Kul följetong det här ;)

Unknown sa...

Begreppet oi! Som musikstil myntades av Garry Bushell tidigt 80 -tal genom tidningen Sounds (ah vad jag saknar den tidningen!).

Karpstryparn sa...

Tjenare på dig! Ser att du har bemödat dig att skriva skit om mig i två hela inlägg, man tackar och bugar för detta eftersom det bara är jag som tjänar på det. Du länkar ju t ex till min blogg, jag ber att få tacka för mer läsare.

Svaret på din fråga om vad en Oi:are är är enkel: Det är min definition av en person som lyssnar mycket på Oi! Svårare än så. Fråga mig gärna om det är någonting mer du undrar över, jag är "idel öga".

Ser förresten att du på ett ställe till höger i din blogg har skrivit Peter "Punk" Andersson R.I.P. Tragiskt att han är död, det var en kille med många järn i elden.

Om min ålder: Japp, jag är 40, blir 41 i år. Hur gammal är du själv? 10? Man kan tro det, eftersom du kallar folk för idioter m.m. Sådant gjorde man när man var liten. Herregud, väx upp istället!

glad brud sa...

karpstryparns blogg kombinerat med hans filmer på youtube (http://www.youtube.com/user/Karpstryparn) håller magmusklerna i trim.

Karpstryparn sa...

Svar till glad brud: Japp, jag skriver skriver bra och är med på filmer, fast det klart, hehe, några utav filmerna på Youtube är väl lite roliga kanske.

Pike sa...

Poppar popcorn!

Arga gubben sa...

Självklart måste en person som varit "Oi:are" sedan -85 ha rätt i fallet... så är det ju bara

Niklas, PST sa...

Hahahaha, fy fan så kul detta är!
På han bara Paco...

Paco sa...

Kabuto>> Jo, men tala om det för Karpstryparn.

Karpstryparn>>

"man tackar och bugar för detta "

Vassego, det var så lite så. Jag tycker om att roa mina medmänniskor på din bekostnad.

Du tycker att jag verkar vara runt 10, det är okej. Då är du 14. De enda förutom du som jag har hört använda ordet oiare är fjortonåriga blöjpunkare som inte hunnit tillskansa sig vett och kunskap. Det brukar ge sig med åren för dem. Din dumhet rår däremot tiden inte på, efter vad det verkar.

Glad Brud>> OMG (fjortisuttryck så att Karpmannen ska förstå)

Papa sa...

Kanske är oi!:are detsamma som en sån där oi!-rockare som jag tydligen ser ut att vara...?

Scenario från en bizarro-förfest jag hamnade på för typ två år sedan.

Blonderad-nyss-hemkommen-från-Thailand-stekare-som-verkar-jobba-på-att-vara-en-"skön-snubbe" fäster efter att ha flackat runt rejält sin dimmiga blick på mig. Efter en stunds stirrande pekar han på mig och utbrister:

- Du! Du du vet säkert ALLT om Dropkick Murphys!

Jag: Nej varfö..

Stekaren: Du är väl en sån där oi!-rockare!?

Jag: ???

Stekaren: (En stunds tystnad, flackande blick och mummel) Du! Kan du förklara den där oi!-rocken för mig?

Jag: Jag måste gå på toa...

Paco sa...

Papa>> Hahaha! Såna där saker är fan svåra att släppa. Vem känner du som känner sådana människor?

Papa sa...

Allt för många...

glad brud sa...

jag menade såklart att jag skrattar ÅT Karpstryparn och inte med honom. Fy fan vilket retard

Karpstryparn sa...

Svar till glad brud: Ja, vad du och andra kallar mig för skiter jag fullständigt i, sådana som du går ju nästan alltid till sig själva när de ska kalla andra för något skällsord, vilket innebär att de är exakt det som de kallar andra för.

Men jag har alltid stått på mig i alla situationer och i alla väder som går, och det kommer jag att fortsätta med ända tills den dag jag dör.

Svar till Paco: Att kalla någon för idiot och att anklaga någon för dumhet m.m. kan vem som helst göra, det är det inget konstigt med.
Men när man ska tala om varför man anser det och det om någon så är det oftast inte lika lätt.
När det gäller Oi:are så är det som sagt min egen definition på någon som lyssnar mycket på Oi!. I vilket syfte som andra säger det kan jag naturligtvis inte svara för, men för mig är det ingenting konstigt med att säga en sådan sak.
Men det här med att skriva skit om folk är knappast utmärkande för vsaresig dig, glad brud eller Arga gubben, det är många som gör så. Så ni är knappast unika på den punkten.

Svar till Arga gubben: Ja, jag vet vad jag talar om. Har förresten alldeles nyss publicerat din senaste kommentar, och jag har även svarat på den.

Karpstryparn sa...

Svar till Kabuto: När det gäller vem eller vilka som först myntade begreppet Oi! som musikstil så skedde detta nämligen redan -77, det skedde bl a i samband med att Resistance 77 släppte sin debutskiva då. Gary Bushell myntade också begreppet, det är sant, men han var inte först. Begreppet Oi! som musikstil har alltså funnits långt innan han myntade det, även om det var han som "tidningsförde" det, eller hur man nu ska säga.

Angående Sounds: Japp, jag saknar den tidningen jag också.

Paco sa...

"Men när man ska tala om varför man anser det och det om någon så är det oftast inte lika lätt."

Jag tycker du verkar vara långt under gränsen för normalbegåvning på grund av att du påstår att uppenbara felaktigheter är sanningar, verkar ha en yngre tonårings mognad samt sakna insikt i båda ovanstående.

Bernhard sa...

Jag sätter 500 på att Karpstryparn och glad brud är en och samma person.