söndag 10 januari 2010

Kaos i Karlskrona



Saturdays Heroes' nya demo ligger uppe på deras myspace. Låten Finspång sticker ut som den klara hiten trots att den är uppbyggd på samma kombination ackord som alla i större sammanhang gångbara "oi!"-låtar. Bandet har mognat avsevärt soundmässigt sedan förra demon, vilket låter som en omöjlighet. Det är habilt som fan, skulle bara önska att man sneglade mindre åt Boston och försökte hålla låtarna under 3,5 minuter...

Ikväll spelar poporkestrarna The Radars och Tysta Mari på Lilla Hotellbaren vid Medis på Söder. Jag ska nog inte dit.

5 kommentarer:

Alex sa...

Alltså du är så jävla skön :)

Det där med minuterna fixar sig alltid live!

Anonym sa...

Jag tycker det är bra att band fortfarande har mod att att ha Boston influenser nu när det inte är speciellt trendigt i scenen...

Paco sa...

Alex>> Ni med.

Anonym>> Jo, men nu pratar ju jag ur ett personligt perspektiv. Alltså säger jag vad JAG skulle föredra. Sen har jag iofs inte märkt att det skulle ha blivit otrendigt? Hoppas verkligen att scenen är tillräckligt mångfacetterad för att man inte ens ska märka av en sådan trend...

Ville sa...

Anonym ->

För att annars är det meningen att följa trenden när man spelar i ett punkband?

Bernando sa...

Anonym
Kanske håller "trenden" på att försvinna av en anledning.
Tycker att det har varit uselt ända sedan Dk's tredje album.