fredag 14 maj 2010

Misconduct - One Step Closer CD

(Misconduct - One Step Closer CD - I Scream Records) Abou! Jag bajsar snett på det här jävla rövlappsbandet. Misconduct är en stylad kvartett med för många kromosomer och Blink 182-komplex som har lika stor relevans för punkscenen som Avril Lavigne eller Tokio Hotel. Det är så jävla dåligt, svagt, och ryggradslöst. (För er som gillar She-Bang och Good Charlotte: det är även välspelat, tight och catchy, på ett sånt där sätt som gör att det rinner av en som vatten från en gås). Jag vet inte vad jag ska säga mer... det här är bandet man vill möta i en mörk gränd, bara för att få tillfälle att ge dem så jävla mycket stryk att de aldrig mer kan fixa frisyrerna eller spela musik igen. Se det som en utmaning, Misconduct. Och alla ni andra, det här är inget ni vill ta ansvar för om så någon bredvid er råkar vidröra skiten med lyftkran, så håll er borta.

7 kommentarer:

J-sson! sa...

Älskar den här sågningen! Kan inte jag också få lite plattor som jag kan avsky som pesten och använda som Frisbee om någon dum jävel hittat in på festen man har.

Tror jag klickat fan på Facebook när jag sket i grupptipsen, måste genast åtgärdas!

Serben sa...

Dina sågningar är skitroliga att läsa :) Vill se mer!

Hippo sa...

Det ræcker med att se omslaget...fyfan

Anonym sa...

Va inte Misconduct ett HC-band när det begav sig?

Paco sa...

J-sson, Serben>> Tack tack. Så jävla kul är det dock inte. Man dör lite inombords.

Anonym sa...

Jo för ett gäng år sen lirade Misconduct Hardcore, men från den tiden är det bara sångaren kvar.

Mykill sa...

Bumpar tråden lite efter att ha läst recensionen först nu. Skivan fanns på spotify så jag provlyssnade nyss. Urk, så genant usel den var. Recensionen är klockren. Dock tycker jag de hade några ok låtar på sina första hc-album ca 1997-99.