måndag 21 december 2009

Bästa släppen 2009 - Kill Baby Kill - Product of Society

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2009.

När jag tidigare nämnde KBK i bloggen renderade det anonyma kommentarer som benämnde bandet som vit makt-band och hej och hå. Jag skulle gärna vilja reda ut definitionen av det begreppet, men jag är inte så intresserad att jag pallar göra det just nu. Dessutom undrar man ju vad den anonyme läsaren förväntade sig av en snubbe som spelat bas i Brutal Combat liksom... Anywho, på Product of Society finns det inte mycket som med varken vilja eller fantasi kan kallas vit maktigt, utan det är en schysst oi!-platta med driv, starka låtar och bra texter (förutom pinsamma Skinhead Nightmare). Ibland tangerar Kill Baby Kill gränsen för vad som kan kallas acceptabelt när det kommer till flirtande med gammal hårmetall, men skivan är som helhet alldeles för bra för att det ska bli alltför störande.

10 kommentarer:

Anonym sa...

I’m a white European, true Skinhead. Loyal to my race until I’m dead. I’m proud of my bloodline, of my white ancestry

/
Kill baby kill-Diversity


:)

Paco sa...

Anonym>> Jag skulle tro att det är skillnad på vit stolthet och anspråk på vit makt.

I övrigt är låten inte med på "Product of Society".

Bernando sa...

Även om jag inte kommer uttala mig om denna grupp eftersom jag inte riktigt känner till deras historia så finns det en erhört stor skillnad på hat och stolthet.
Ett gammalt klokt uttalande lyder något såhär.
National pride through unity, racial pride without prejudice.

Kjell sa...

Fantastiskt band. Musikaliskt spöar dom många och det svänger rejält. Skönt att du har stärkelse i mustarchen Paco!

Anonym sa...

Har svårt att inte se det här bandet som ett vit makt band med den här textraden: "Some say all men are equal, I can tell you that ain’t right.
Pakis, Niggers, Muds and Spics: They sure as hell ain’t white.
We all know that Niggers are lazy, while greed reflects the Jew."

Inte direkt bara vit stolthet där inte..

Anonym sa...

Enligt KBK själva så kommer de alltid att vara politiskt inkorrekta. Så det är inte upp till betraktaren att avgöra.

Men jag håller med Kjell, det svänger rejält och musiken är oerhört skicklig.

Paco sa...

Anonym>> Nej, det håller jag med om. Smaklöst.

Hippo sa...

Årets platta. Helt klart. KBK spelar ju i en egen division. Dom har ju även hunnit släppa en till fullängdare i år och den är också helt kalas. Tyvärr är texterna lite klenare nuförtiden....

Per sa...

Nassar får till det ibland, men deras åsikter är fortfarande skit.
Kalla mig PK om ni mår bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=91kdwxFsthI
Stalinister är också skit, men denna låt spöar lätt allt WP scenen hävt ur sig.

Och det finns ju absolut ingen mer politiskt inkorrekt åsikt än att vara emot kapitalismen. Då jävlar gnäller nazister, liberaler, sossar, miljöpartister, konservativa mfl.

Inglorius basterds var årets film för övrigt!

Herreys sa...

Ur intervju med Dieter strax efter succén med Give back the oi... i Nadsat:

"The band, nor its musicians is a member of any political organisation or group. I absolutely hate everything that has anything to do with party politics.
(...)Its hard to state a clear "position" as I dont think in "left or right" but off course we are labelled as rightwing due to our lyrics. To be honest I dont really give a fuck about what we are called. I dont get involved in politics, and I´m happy with that."