torsdag 11 juni 2009

Subhumans, Imperial Leather & PKP på Kafe 44, STHLM, 20090610

Det var en synnerligen grådaskig dag, och dimman låg tät och fukten i luften var högst påtaglig då Subhumans spelade på Kafe 44 supportade av norska PKP och Imperial Leather, allt som något sorts preludium till stundande punkbalunsen Punk Illegal i Munkedal. Vi satte oss på närmsta skolgård för att insupa frisk luft och burk-bitter i sällskap av goda vänner i väntan på spelningen.

PKP var först ut, och det var överraskande bra. En tre killar/två tjejer-sättning med bra trumspel och sköna tempokast, till något som annars lät som ganska klassisk anarkopunk. Skiva inhandlades och allt var frid och fröjd.


PKP:s vokalister. I bakgrunden The Lowlifes dito + basist.

När Imperial Leather spelade gick vi till stamhaket och tog en pint. Paco tänkte som så, att om man nu tvunget ska missa ett band, gör man väl bäst i att missa det bandet som man har störst chans att se igen, och eftersom Imperial Leather spelar på ungefär vartannat livemusikarrangemang i Stockholm borde man kunna kompensera. Så har jag tänkt sedan 2001, då jag sist såg dem.

Utan att vara alltför jävla inlyssnad på Subhumans kan jag konstatera att de gjorde en alldeles lysande spelning. Personliga favoriter som Who's Gonna Fight In The Third World War? och toppdängan Human Error spelades i alla fall med bravur, så jag blev nöjd. Sen gick jag hem.


Dick Lucas, lika snygg som då det begav sig.

4 kommentarer:

Ville sa...

En riktigt bra spelning! Alla tre band var bra.

Anonym sa...

Haha! Vi var 2 killer och 3 tjejer men ellers tack för bra review :-)

Bjarte // PKP

Paco sa...

Bjarte>> Fan, ledsen där. Ett rent slarvfel från min sida, nog vet jag att det var 2 pojkar/3 flickor. Rent tekniskt fel.

Anonym sa...

http://idiotensparad.blogg.se/2009/june/pa-subhumans-med-hansen.html#comment