onsdag 25 december 2013

Bästa släppen 2013 - Gatans Lag - Från Fest Till Arrest CD

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2013. 

Jag var inte över hövan förtjust i Boråsbandets tredje album när det kom tidigt i år. Och jag är inte helt säker på att skivans position på denna årsbästalista är helt berättigad, men faktum är att skivan fortsätter att växa, och varje gång man spelar den (det är inte jättemånga gånger) upptäcker man någon ny liten detalj att gilla. Jag är gammal och ofta full, och mitt blod flyter trögt som rumstempererad cemenbert i ådrorna, men nu har jag äntligen införskaffat en ny iPod och har precis slängt in den här skivan för lite ordentlig lyssning. Sålunda kommer jag eventeullt ha mer att säga om Från Fest Till Arrest om ännu ett år.

Inga kommentarer: