söndag 10 april 2016

Oldfashioned Ideas - Another Side To Every Story LP

(Oldfashioned Ideas - Another Side To Every Story LP - Contra Records) Produktiva trion från mestadels typ Småland petar här ut ytterligare en fullängdare, den här gången endast på vinyl om jag fattat det rätt. Mitt rec-ex är dock av CDR-karaktär med hyfsat taskigt utskrivna papper, så texterna behöver man förstoringsglas för att tillgodogöra sig. Annars är det vad man kan förvänta sig - enkel treackords-oi! med fokus på starka refränger och ett ganska hårt sound. Jag laddade upp innan lyssning och tänkte dra en jämförelse med Evil Conduct, då jag tycker att tidigare utgåvor lätt flyter ihop och den ena låten är den andra lik, men här tycker jag nog att Oldfashioned Ideas varierar sig lite mer. Sången är mer uppdelad mellan Kraft-Per och Nicke, och tempot skiftar mer än vad brukligt är. Texterna verkar handla om det gamla vanliga på ett ganska självgott sätt, lite scentjafs, Malmö försvarar sig mot nazismen och bredbenta statements av typen We Are What We Are, Confirm My Loyalty och Only Way For Me. Inget nytt under solen, men friktionsfri lyssning. Femton låtar.

Inga kommentarer: