fredag 5 februari 2016

Dtakters - Guldet Blev Till Bajs 7"EP

(Dtakters - Guldet Blev Till Bajs 7"EP - Jaguar Trust Records / Giraffen Records / Turist I Tillvaron / Records Baronen / Majken Records & Arts) En typ tolv (!?) låtars sjua av Dtakters med den tokroliga titeln Guldet Blev Till Bajs på pastellrosa vinyl. Det kan ju inte vara fel, tänker du. Och det är möjligt, om man gillar hysterisk hardcore. Nå, allt är inte bajs som glimmar, men jag ska plocka ut fördelarna med den här skivan:  
   Mime City är en bra låt på alla sätt.
   Titeln och temat i Om Du Muckar Med Mig Får Du Hela Malmö Med Dig är superkul, och låten går i midtempo.
   Jag gillar när män och kvinnor turas om att skrika hardcore.
   En del gitarrslingor/detaljer är riktigt sköna.
   Det Kommer Aldrig Att Gå Över För Mig är ösig, riffig och bra.
   Longbored (var det inte Sober som ordvitsade typ sammalunda?) är träffande, men synbart författad under ett fällbänklock av en tredjeklassare.
   Bäddat För Bubbel är ju också en spark i rätt riktning. Jag blir dock lite beklämd när jag får för mig att allt det här är någon sorts svår ironi, och att Dtakters i själva verket bor på Möllan, kilar stadigt med Bäddat För Trubbel och har dreads. Men jag gissar att man inte kan få allt. Och Om Stockholm Brinner ska vi inte ens tala om.

Inga kommentarer: