söndag 15 mars 2015

Låt Dom Hata Oss - Snackar Skit Om Mig Själv Med Mig Själv (digital EP)

(Låt Dom Hata Oss - Snackar Skit Om Mig Själv Med Mig Själv (digital EP) - DIY/Låt Dom Hata Oss) Alltså, den här släpptes för snart ett år sedan, i april 2014, men av någon anledning har den lyckats gömma sig i den förvisso ganska oansenliga recensionshögen under hela den här tiden och lyckades fånga min uppmärksamhet av en slump. Det kan ha att göra med att mitt recensionsex är en blygsam CDR-utgåva av vad som egentligen är/var ett digitalt/internetbaserat släpp.  Nåväl, ni känner Ludde Larvig och bandet Låt Dom Hata Oss, inte sant? Lättlyssnad, ösig åka-med-hardcore i tretusen kilometer i timmen, snortight, humoristisk, svartsynt och präktigt vänsterpolitisk. Jag gillar både Ludde och LDHO och ärligt talat går det så fort att jag inte
hinner uppfatta mycket av texterna så jag låter mig istället tjusas av tempot, riffen och energin i de få minuter som utgåvan varar. Ni kan ju lyssna och döma själva: http://latdomhataoss.bandcamp.com/

Inga kommentarer: