söndag 25 januari 2015

Roadside Bombs - My Side Of Town LP

(Roadside Bombs - My Side Of Town LP - Contra Records) "Medlemmar från 'legendariska' band som Cadavers, Muggers och Burders" tydligen... Band som sin förmodade legendstatus till trots aldrig ens skymtat förbi i marginalen i nåt fanzine jag gäspat mig igenom. Det ska dessutom gästsjungas av bland andra Roger Miret (Agnostic Front) på den här plattan - fan vet på vilken låt - och i pressreleasen refereras det till The Bodies. Jag fattar ingenting. Jag skulle säga att det här är opersonlig punkrock av ett inte alls obegåvat men högst ordinärt snitt någonstans mittemellan Stiff Little Fingers, UK Subs och Resistance 77 (mest på grund av vokalisten). Andra referenser som flimrade förbi under lyssningarna är Red Union och Control, och i nån låt (Recess Control) boogiewoogas det åt Rose Tattoo-håll. En skiva som erbjuder trevlig, lättlyssnad punk men som man glömmer i samma ögonblick som det sista ackordet ringer ut. Jag föredrar Roadside Bombs poppigare och låtar som Backstreet Noise, Good Thing, Sunny Side och You're Going To Die kan det hända att jag slår på igen framöver.

Inga kommentarer: